dinsdag 8 juli 2008

Omgekeerde wereld


Moggel gompie! Leuk he, schijnt een reclame te zijn, volgens alfons. Maar ja , die heeft ze ook niet allemaal op een rijtje. Wat is dat toch met die mensen, praten gezellig met elkaar en zodra ik kom krijgen ze zo'n raar "piep-stemmetje". Net of ze aan de helium zitten. "He meissie ben je er weer?" Ja natuurlijk ben ik er, stond een minuut geleden ook al voor je neus en bovendien, wat voor opties heb ik? De deur zit dicht, dus waar zou ik anders zijn? "He ambertje (vooral dat -tje, of ik ineens 80cm kleiner ben) ben je lief?" Ja natuurlijk ben ik lief, anders had ik wel straf gehad, toch? "En heeft ambertje een beetje honger?" 2 keer per dag een muizemaaltje (170 gram gortdroge, smakeloze rotbrokken, moet je sonja bakker over horen zeg). Wat denk je zelf? Nee hoor er kan niks meer bij. Natuurlijk wil ik eten, ben uitgehongerd! "Wat wil je dan, ambertje?" Lig met mijn kop onder de stoel waar mijn favoriete balletje ligt. Nou simpel baasje, ik doe een stofzuiger na, nou goed? "Nou amber kijk niet zo suf'" Nee heb je jezelf weleens gezien, net of ik scooby doo zie zonder infuus. Ben je buiten, "Ga maar plassen amber!" Vind je het erg als ik dat zelf bepaal, alleen als het niet te veel moeite kost natuurlijk. Allemaal van die simpele vragen waarop ze het antwoord zelf al weten. Laten we de rollen eens omdraaien!


Zit ik thuis in de keuken, uurtje of 5 en baasje komt thuis. Let op, komt ie, ik zet mijn "piep-stemmetje" op: "He fransje ben je er weer?" Klinkt stom he, zeker omdat hij elke dag rond die tijd thuis komt. Ga overdag naar het vrouwtje: "En is hetty een beetje lief geweest vandaag?". Zie je het voor je, volwassen vrouw die zo wordt aangesproken. Uurtje of 6 's avonds, baasje en vrouwtje gaan aan tafel: "En heeft fransje een beetje honger dan?" Nee baasje gaat lekker kantklossen. Natuurlijk heeft baasje honger. Vaste tijd, zijn we gewend. Staat vrouwtje met een afwasborstel in de hand aan het aanrecht, gootsteen vol sop, vieze borden ernaast, theedoek om de schouders. "Wat wil je dan hetty?" Waarschijnlijk een nieuwe koppakking aanbrengen bij de puch van de buurjongen. Afwassen natuurlijk! Komt baasje 's ochtends uit bed. "Nou fransje, kijk niet zo suf!" Doet ie trouwens altijd, geen verder commentaar. Vrouwtje gaat 's ochtends naar het toilet. Ga ik achter de deur zitten: "Ga maar plassen, hetty!" Vind ze ook leuk om te horen zo 's ochtends vroeg. En dan zeggen ze dat honden maar domme beesten zijn. Nou ik weet inmiddels wel beter! Ga zo uiltje knappen, tot morge lieve gompie! Poot en lik , amber

1 opmerking:

Anoniem zei

Super-Duper site! I am loving it!! Will come back again รข€“ taking your RSS feeds also, Thanks.

aroma essential oils