vrijdag 25 juli 2008

De droom




Ik lig de
Ik lig de hele dag op mijn kussen stil te dromen..... Dat vind ik nu zo'n leuk liedje, sinds ik gisteren een nieuw kussen van alfons en nienke heb gekregen. Wat een verbetering als je die vergelijkt met mijn oude kussen. Kijk maar......

Is ie niet mooi! En lekker dik, dit is de auping onder de honden-kussens. Wil er alleen nog maar op liggen chillen! Heb ook zo leuk gedroomd vannacht. Ik zal hem met je delen, gompie.....


Ik was een leeuwin, de koningin onder de dieren. Ik flaneerde door het lange gras van de steppen van mijn koninkrijk. Dit paradijselijke koninkrijk met koekjes-bomen en heerlijk zoete watervallen ligt op slechts een dagreis achter de oneindige zee genaamd de westeinderplassen. Omgeven door prachtig heuvelland en overal groeien speeltjes in de grond. Maar ik moet waakzaam zijn. Zo nu en dan wordt mijn land aangevallen door de gemene groene koning bal uit de stoelgrotten. Mijn gezanten frans en hetty zijn naar italie om mijn handelsbetrekkingen te bevorderen. Plots hoorde ik geritsel in het gras, wat kon dat zijn? Ik nam mijn befaamde tijger-sluip-laag-bij-de-grondse houding aan. Het kwam dichterbij. Een witte flits schoot door de lange halmen die zachtjes wuifden in de wind. Maar... is dat... ? JA het is zoey, mijn butler. Blij sprong ik op. Zoey vertelde mij dat ze de gemene bal in de verte had gezien. Na terloops een "pens-takje"van de "pens-struik" in mijn bek te hebben genomen spoedden wij ons naar de plaats des onheils. We renden over de groene vlaktes en langs het riet. In de verte zag ik inspecteur der bereden politie dennis al staan. Vannachter de stoelberg schoot bal de lucht in. 'Daar gaat ie!"brulde zoey. Ik rende erachteraan. Hij vluchtte voor mij weg, maar was niet snel genoeg. Zijn lange haren remde zijn snelheid. Langs de grensweg, nabij het riet, leverden we een korte maar hevige strijd. Ik nam koning bal in mijn bek. Schudde hem heen en weer en zwiepte hem naar mijn inspecteur. Die heeft hem aangehouden. Blij, moe maar voldaan liepen we allen terug naar mijn paleis. Ik plofte neer op mijn kussen. Zoey was een heerlijke maaltijd van droge brokken voor me aan het bereiden. Ondertussen snoepte ik nog even een kluifje weg.Na dit feestmaal bleven we nog even nakeuvelen en bespraken we ons avontuur met koning bal. Ik keek uit het raam en zag de koekjes bomen lonken. Het water knipoogde speels naar me. Ik denk dat ik straks nog even een frisse duik neem. En toen werd ik wakker........ Nee he, zo fijn en toch gedroomd. Of niet.....? Foto's van mijn avontuur op de volgende weblog. Poot en lik, amber!

Geen opmerkingen: