woensdag 30 juli 2008

De retriever


He hallo gompie! Daar ben ik weer!

Vandaag weer lekker wezen zwemmen. Volgens nienke ging het goed en mag ik binnenkort afzwemmen! Ben je niet trots op me? Op de foto hiernaast zit ik nog in het puppy-badje, maar ben ook al in het diepe geweest hoor! Vandaag kwamen peter en janine op bezoek samen met jewel. Dat was leuk. Die dwaas van een jewel durft het water niet in. Dat geloof je toch zelf niet, een golden retriever die niet durft/kan zwemmen. Alfons had het balletje een paar keer in het water gegooid en die heb ik weer teruggebracht, oftewel "to retrieve". Daarom ben ik ook een labrador retriever. Ik breng bijna alles weer terug. Zelfs de post naar het postkantoor. Vinden ze niet zo leuk daar. Word ik gelijk overgefrankeerd retour afzender gestuurd, onder rembours en aangetekend nog wel. Stelletje humorloze "TNT'ers".

Maar goed,breng ik het balletje terug, gooit ie hem weer in het water. Tsja wat doe je dan als je een retriever bent.....? Die haal je dus weer op. Krijg er het heen en weer van, maar ik geef geen krimp. En die suffe jewel (leuke vriendin overigens hoor) gaat mij een beetje aanmoedigen vanaf de kant met haar geblaf. Lijkt wel een lucht-alarm, typisch een teefje he. He jewel, pas op dat je niet nat word, of dat je nageltje breekt. Daarna gingen we rusten bij een picknick-tafel. De mensen gingen met dobbelsteentjes spelen. Wat zijn we toch weer volwassen. Yahtzee noemt nienke dat, snap er niks van. Had alleen maar oog voor de werpstok met het balletje. Dat had peter door. Dus die gooide uit alle macht en wat doe de je dan als je een retriever bent...? Die haal je dus weer op. Onder normale omstandigheden dan. Wat een gestoorde motoriek heeft die kerel zeg. Rechtuit is bij hem 90 graden naar rechts. Precies waar die niet heen moest, het hoge gras! En wie kon hem weer gaan zoeken...? Tsja ben nu eenmaal een retriever. Toen we naar huis gingen was ik bekaf en bijna droog, maar amber zou amber niet zijn als ze nog een truukje in petto had. En plons. hupsakee zo die vieze sloot in. Was ik weer nat en vies hahahaha! Jewel wilde ook, maar baasje peter riep haar terug. Ja daarnaar luisterd ze dan wel weer. Eenmaal thuis mocht mijn maagje de brokjes "retrieven". Daarna zijn we alleen gelaten en ging het illustere kwartet naar de......? Macdonalds! Te lui om te koken. Maar na een uurtje kwamen ze alweer terug. Daarna ging de visite weer naar huis. Alfons en nienke gingen toen samen dvd kijken. Toen ging ik maar naar de bank kijken. Je moet toch wat als hond. Opeens borrel de borrel de borrel. Toen ging alfons met mij naar buiten en kon ik nog even een bruine trui breien. Duikboot amber had wat water binnen gekregen en dat gaat snel door mijn "riooltje" heen. Straks nog een keer een kroketje op het groene tapijt deponeren en dan gan ik lekker een tukkie retrieven! Die heb ik wel verdiend. Totdat je het volgende bericht "retrieved", poot en lik, amber!

Geen opmerkingen: